Separace odpadů v obcích Mikroregionu Krnovsko

Svazek obcí Mikroregion Krnovsko realizoval na přelomu roku 2019 a 2020 projekt s názvem „Separace odpadů v obcích Mikroregionu Krnovsko“, reg. č. CZ.05.3.29/0.0/0.0/18_104/0009687.

Cílem projektu je snižování měrné produkce směsného komunálního odpadu, maximální využívání odděleného sběru komunálního odpadu a minimalizace negativních vlivů na zdraví lidí a životního prostředí při nakládání s těmito druhy odpadů. Cíle bude dosaženo prostřednictvím pořízení 83 sběrných nádob, dvou železných kontejnerů na bioodpad a dvěma kusy štěpkovačů dřevin. Tyto pořízené předměty budou využívány občany osmi členských obcí Mikroregionu Krnovsko. Pořízení nádob a nových technologií na zpracování odpadu zároveň povede k nalezení optimálního systému odděleného sběru v obcích.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií – Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Životní prostředí, prioritní osy „Odpady a materiálové toky, ekologické zátěže a rizika“, specifického cíle 3.2 – „Zvýšení podílu materiálového a energetického využití odpadů“.

Podpora strategického řízení obcí a vzdělávání zastupitelů a úředníků Krnovska, Albrechticka a Osoblažska

Mikroregion Krnovsko je partnerem projektu „Podpora strategického řízení obcí a vzdělávání zastupitelů a úředníků Krnovska, Albrechticka a Osoblažska“ reg. č. CZ.03.4.74/0.0/0.0/17_080/0010060 realizovaného Mikroregionem – Sdružení obcí Osoblažska v období 01. 06. 2019 – 31. 05. 2021.

Projekt je financován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost

V rámci projektu bude:

  • vytvořeno a následně zavedeno do praxe veřejné správy v zapojených obcích mikroregionů Krnovska, Albrechticka a Osoblažska celkem 30 koncepčních a strategických dokumentů obcí,kdy budou tyto dokumenty sloužit obcím jako praktické nástroje řízení obcí v rámci výkonu veřejné správy,
  • zpracovány 2 strategické rozvojové dokumenty jednotlivých dobrovolných svazků obcí,
  • vzděláno minimálně 48 volených zástupců obcí,
  • vzděláno minimálně 30 úředníků obcí a měst,
  • 4 setkání.